مسئول روابط عمومی : معصومه کهزادی
مدرک تحصیلی: لیسانس پرستاری
سابقه کار : 17 سال
تلفن تماس : 07733134616 داخلی 329
تعریف روابط عمومی
روابط عمومي يعني مديريت ارتباط بين مخاطب و سازمان، يعني ايجاد ارتباط دو سويه بين سازمان و مخاطب و اين ارتباط با بازگشت و بازخورد از مخاطب به منبع يا سازمان همراه مي باشد.روابط عمومي بخشي از يك سازمان است، در واقع همانند جزئي از يك موجود زنده است روابط عمومي به عنوان يك پاره سيستم در سازمان بايد نسبت به فشارها حساسيت نشان دهد، فشارها را وارد سيستم كند آنها را جهت دهد و در كاهش فشارها بطور اصولي و منطقي تلاش كند، در اين صورت روابط عمومي داراي خصلت سازگاري و انطباق مي شود. اولين روابط عمومي در ايران در شركت نفت توسط دكتر نطقي پايه گذاري شد و اولين آگهي تجارتي در دوره ناصرالدين شاه به صورت كاغذ ديواري كه روي آن روبان تصوير شده بود تهيه شد.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي روابط عمومي در ايران وارد دوره جديدي از كار خود شد. همزمان با حاكم شدن ارزشهاي ديني، مذهبي و اخلاقي روابط عمومي به سوي روابط عمومي متعهد پيش رفت تا گرمايش انقلاب را حفظ و از ارزشهاي اسلام پاسداري كند . نقش روابط عمومی کارآمد در سازمانها ضرورت وجود روابط عمومي، پاسخگويي به افكار عمومي،شناساندن سازمان به مردم و نيازهاي رسانه اي و توسعه رسانه هاي گروهي و ... است. همراه کردن کارکنان، جلب مشارکت و اعتماد آنان برای پیشرفت های مادی و معنوی سازمان از جمله وظایف و کارکردهای اساسی روابط عمومی است. تقویت روابط عمومی ها جهت تقویت روابط عاطفی مدیران و کارکنان، جایگاه روابط عمومی در اطلاع رسانی دولت و فرهنگ سازی در سازمانها از دیگر کارکردهای این نهاد است. توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.
روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند. بدون شک روابط عمومی به عنوان یک «فن» و «هنر» نقش بسزایی در برقراری و تسهیل ارتباط دوسویه بین مدیران سازمان و کارکنان دارد، به طوری که امروزه کمتر سازمانی را می توان یافت که خود را بی نیاز از روابط عمومی بداند و در عین حال موفقیت های چشمگیری را در زمینه های مورد نظر و تحقق اهداف از پیش تعیین شده به دست آورده باشد. روابط عمومی تنظیم کننده مدیریت ارتباط بین سازمان و کارکنان خواهد بود و به نوعی وظیفه خطیر اطلاع رسانی و سخنگویی و اعلام مواضع آن سازمان را در سطح جامعه و افکار عمومی برعهده خواهد داشت.